Linkbuilding uitbesteden voor een start-up
Terwijl er de afgelopen jaren het heel populair is geworden om boeken via het internet te lezen, door middel van platformen zoals Wattpad, Kindle en vele anderen, betekent het niet dat de traditionele manier van lezen door middel van fysieke boeken niet meer populair is. Het afgelopen jaar zijn boeken weer enorm populair geworden omdat er profielen zijn gemaakt op Tik-Tok die boeken bespreken. Heel veel van deze video’s zijn viraal gegaan en de boeken die werden besproken zijn bijna niet meer te vinden omdat ze overal uitverkocht zijn. Dus als een kleine, start-up boekwinkel zou je heel populair kunnen worden als je je bedrijf goed promote op social media. Je zou ook linkbuilding uitbesteden kunnen doen.
Hoe helpt linkbuilding uitbesteden?
Het doel van linkbuilding uitbesteden is om door middel van relevante trefwoorden en hyperlinks, verschillende websites content van je eigen website gebruiken en dus zo terugverwijzen naar je eigen website. Op deze manier krijgt je websites meer bezoekers, maar zo zien zoekmachines jouw website als heel waardevol, omdat andere websites content ervan gebruiken. Als een boekwinkel zou linkbuilding enorm makkelijk en vooral heel effectief zijn want lezers blogs praten over boeken en boekwinkels. Het zou voor bloggers enorm makkelijk zijn om met hyperlinks terug te verwijzen naar jouw bedrijf en dus website. Zo kan jouw bedrijf langzamerhand meer naamsbekendheid krijgen.
Meer manieren om populair te worden
Behalve linkbuilding uitbesteden, kun je als boekwinkel op vele andere manieren naamsbekendheid krijgen en populair worden en voordat je het weet, heb je een hele grote klantenkring. Het belangrijkste en meest effectief ding dat je kan doen, is social media profielen aanmaken voor je bedrijf. Dit kan je doen op Instagram, Tik-Tok, Twitter of Facebook. Het boek “aesthetic” is namelijk enorm populair op Instagram of Tik-Tok. Het best kan je eerst goed onderzoek doen naar wat nu heel populair is. Het belangrijkst is om goed je doelgroep uit te kiezen en vooral veel hashtags te gebruiken zodat je content dan ook daadwerkelijk gezien wordt door je doelgroep.